Pages

Saturday, November 6

Nak Tergelak Aku Tengok Video Ni..Macam-macam!


Ramai orang kata kalau nak masuk bidang kerja di sektor awam ni
kena ada kabel. Bukan kabel wayar tu ye tapi ‘orang dalam’ yang akan membantu calon temuduga dengan senang – senangnya mendapat pekerjaan yang dipohon.

Betul ke macam tu?

Kalau betul, memang tidak adil langsung! Jawatan yang sepatutnya dimiliki
oleh mereka yang berkelayakan dapat kepada orang yang tak jujur.

Kalau saya, saya amat marah juga! Tapi apa boleh buat…


Video ni memang lawak kelakar habis. tapi lawak yang berfaedah tau.
Macam-macam perangai kita boleh tengok. Tu baru 4-5 orang, belum
lagi 100 orang..!:) Apa2 pun checkout , hope u all enjoy this video...

Tapi lain pula kali ini. Kali ni saya ingin berkongsi kisah-kisah
Yang Ditemuduga yang diemailkan oleh rakan-rakan kita untuk
dimanfaatkan bersama.

———————————————
Kisah Temuduga
———————————————

ok…citernya mcm ni…..

Pada tahun 2006, bulan 10 saya baru jer habis praktikal kat
Penjara Pengkalan Chepa…pada bulan tersebut juga saya
kehilangan ibu tersayang…al-fatihah- habis praktikal…
saya kahwin dan ikut suami ke Kuala Terengganu…

Dalam bulan 12.2006 saya di panggil temuduga untuk jawatan
Penolong Pegawai Syariah. Tempat temuduga di Kelantan. SUK
Kota Bharu…hari ditemuduga tu saya pakai baju kurung
Warna kuning lembut, tudung warna hitam dan kasut penuh.
Saya dtg temuduga ni xder persiapan langsung…masa tgh
menunggu giliran tu, adala saya tengok ciri2 islam hadhari…
samapai giliran saya di panggil, Ya
Allah…berdebarnya…tp masih cool lg…

Soalan yang pertama di tanya mcm biasa…background
kita…lepas tu masuk isu semasa…bab hal keluarga…isu
kahwin dan bercerai… lastnyer bila penemuduga bertanya
"mcm mana nak masuk kerja kerajaan sedangkan BI saya
x lulus dlm SPM…lantas saya menjawab la…mmg dalam
sijil saya x lulus…tp saya blh bercakap BI…lantas mereka
menyuruh saya bercakap dlm
BI….so…saya tunjukla kebolehan saya…

Selepas daripada itu, siap la sessi temuduga saya…antara
ramai2 yang ditemuduga…sayalah yang paling lama
ditemuduga.

Alhamdulillah bulan 4.2007 saya dipanggil untuk jawatan
tersebut. Sekarang saya bekerja sebagai peguam syarie.
Itulah pengalaman saya semasa ditemuduga. apa yang
penting kita mesti berani mempertahankan hujah kita


Kalau ada sesiapa yang dipanggil untuk menghadiri temuduga,
sepatutnya anda perlu ada panduan untuk lulus temuduga.

Saya berharap , sesiapa yang pergi temuduga itu, moga anda
berjaya..!

2 komen:

Benangmas said...

Bro..nak gelak tengok video temuduga ni.
lawak faedah ni.

tapi aku suka sgt, xlme lagi pun nak g temuduga dah ni.

Nak Join saya? Klik sini
Pampers Baby Pakai Basuh

SoFea ml said...

Benang mas,
aku tengok, lagi la nak gelak je .hahha

Post a Comment

Ketahui Bagaimana Rahsia Orang Biasa Buat Duit Automatik Hanya Dari Rumah !!

100 88 Yang Pertama Mendaftar Akan Mendapat Siri Panduan Buat Duit Secara PERCUMA!

Sila isikan nama dan email anda dibawah:

Laporan Sulit #1: "Rahsia 245,752 Dari Rumah Secara Automatik DiRumah!" Laporan Sulit #2: "Sistem Buat Duit RM9,950 Dalam 30 Hari Cara Senang!"
Nama:
Email Utama:

I fully respect your email privacy!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...