Monday, January 31

Jadual Permohonan Pengisian Jawatan Tahun 2011- Ikut Giliran?


Apa itu SPA? Orang kebanyakannya selalu sebut-sebut SPA ni. Ia bukan spa mandian.

SPA ialah satu badan atau jabatan yang dipanggil sebagai Suruhanjaya Perkhidmatan Awam bagi mereka yang ingin memberi bakti atau memohon jawatan kosong di sektor kerajaan Malaysia.

Mungkin ada sesuatu yang ingin saya kongsikan di sini. Berkenaan kelas permohonan bagi permohonan mengikut bulan-bulan sepanjang tahun.


SPA telah melaksanakan urusan permohonan jawatan sepanjang masa secara online melalui Portal SPA, http://www.spa.gov.my.

Melalui permohonan yang telah dikemukakan, SPA akan memilih calon-calon yang sesuai untuk mengisi kekosongan jawatan yang terdapat di Kementerian/ Jabatan/ Setiausaha Kerajaan (SUK) Negeri.

Bagi melancarkan urusan pengisian tersebut, pihak Kementerian/ Jabatan/ SUK Negeri hendaklah mengikut jadual yang telah ditetapkan oleh SPA. Ini bagi membolehkan urusan pengisian kekosongan jawatan tersebut dapat dibuat secara sistematik dan selesai dalam waktu yang ditetapkan dalam Piagam Pelanggan.

Jadual permohonan pengisian jawatan mengikut klasifikasi perkhidmatan seperti di atas mungkin dapat membantu korang.. Tak susah kan..?

p.s: Usaha tangga kejayaan.
P.P.S: saya pun mohon juga... :)


0 komen:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ketahui Bagaimana Rahsia Orang Biasa Buat Duit Automatik Hanya Dari Rumah !!

100 88 Yang Pertama Mendaftar Akan Mendapat Siri Panduan Buat Duit Secara PERCUMA!

Sila isikan nama dan email anda dibawah:

Laporan Sulit #1: "Rahsia Bodoh Teknik Side Income Buat Duit Dari Rumah Secara Automatik DiRumah!" Laporan Sulit #2: "Sistem Buat Duit RM3,260 Dalam 30 Hari Cara Senang!"
Nama:
Email Utama:

I fully respect your email privacy!